Налазите се на:
Насловна >> Службе >> Служба за организацију, планирање евалуацију и медицинску информатику
Телефон за информације: |
|
Радно време: |
|
Локација: |
|
Начелник службе:
Примаријус др сц. мед. Нина Кубуровић
специјалиста социјалне медицине
Примаријус др сц. мед. Нина Кубуровић
специјалиста социјалне медицине
Габријела Смиљанић, Стручни сарадник за планске и здравствено-статистичке послове:
дипломирани демограф и виши статистичар
Биљана Боровина - Баклаја, Виши стручни сарадник за квалитет
дипломирани инжењер, МСц
Одсек медицинске информатике
Библиотечки информатичар:
Бранкица Крсмановић, дипломирани филолог
Референт за рачунарску технику и подршку:
Дејан Радомировић,
Немања Богићевић
Сарадник за информационе системе, мреже и рачунарску технику:
Александар Боберић, специјалиста струковни инжењер,
Софтвер инжењер:
Слободан Милошевић
Архивари медицинске документације:
Марина Николић
Служба за организацију, планирање, евалуацију и медицинску информатику је формирана 1960. године под називом Служба за организацију и рад у здравственој заштити жена, деце и омладине Србије. Главни циљ Службе је био да обједињује рад свих запослених у Институту на обављању стручног и организационо-методолошког усмеравања здравствене заштите жена, деце и омладине у Србији. Уз професора др Вукана Чупића свој велики допринос развоју Службе и у обављању стручно-методолошке и организационе делатности дао је и дугогодишњи руководилац ове Службе др Мирослав Вучковић (1960-1992), педијатар социјално-медицинске оријентације.
Од 1992. до јануара 1995. године Служба за организацију и рад у здравственој заштити жена, деце и омладине редукује своје дотадашње активности. Тада на место начелника ове Службе долази др Драгана Лозановић-Миладиновић, специјалиста социјалне медицине.
У периоду од 1995. године до данас Институт, преко Службе за организацију здравствене заштите која 1997. године добија назив Служба социјалне медицине, а Статутом Института из 2005. године назив Служба за организацију, планирање, евалуацију и медицинску информатику, учествује у спровођењу бројних активности на референтним пословима и пословима од општег интереса за област здравствене заштите мајке и детета у Републици Србији.
Начелник Службе у периоду oд октобра 2001. до новембра 2004. године је била др Гордана Рајин. Од новембра 2004. године радом Службе је руководила прим. мр сц. мед. Драгана Лозановић-Миладиновић, а од октобра 2014. године начелник је прим. др сц. мед. Нина Кубуровић.
Служба је посебна организациона јединица под непосредним руковођењем директора Института.
Стручно-методолошка, организациона и информатичка делатност Службе подразумева следеће активности:
Учествовање у изради стратешких и подзаконских аката, упутстава и правилника, стручно-методолошких упутстава, водича добре праксе из области здравствене заштите деце, омладине и жена у вези са материнством
Праћење и проучавање здравственог стања деце, омладине и жена у вези са материнством и спровођење Националног програма здравствене заштите жена, деце и омладине
Пружање стручно-методолошке и организационе помоћи службама за здравствену заштиту жена, деце и омладине у Републици Србији
Учествовање у изради, анализи и евалуацији планова рада и извештаја о раду служби/одељења и лабораторија Института, у изради годишњег оперативног плана Института, шестомесечних извештаја о извршењу планова рада, као и уговорених обавеза према Републичком фонду за здравствено осигурање, и изради других извештаја за различите потребе Градског завода за јавно здравље, Института за јавно здравље Србије, Министарства здравља Републике Србије, Архива Републике Србије, и других организација и институција
Праћење и анализирање коришћења и ефикасности болничких капацитета, морбидитета, леталитета, дужине трајања лечења, заузетост болничких постеља, рад специјалистичко-консултативне службе, лабораторија, као и других заједничких медицинских служби, и других показатеља ефикасности рада у Институту са циљем предлагања мера за унапређење рада у овој области и спровођења рационализације
Координирање послова у вези примене кадровских стандарда и радних норматива којима се анализирају показатељи рада здравствене установе
Учествовање у давању стучних мишљења о сложеним питањима проблематике здравствене делатности и пружања здравствене заштите у Институту
Организовање, вођење и координирање процеса акредитације у Институту у циљу припреме за акредитацију, као и одржавања постигнутих стандарда и сталног унапређења квалитета кроз редовне годишње посете спољних оцењивача Агенције за акредитацију здравствених установа Србије
Организовање и координирање процеса имплементације постојећих процедура и протокола, као и увођење нових
Запослени у Служби учествују у раду одговарајућих комисија, подкомисија, радних група на републичком нивоу и на нивоу установе, а воде и координирају рад три стручна тела на нивоу Института:
- Комисије за унапређење квалитета рада
- Комисије за унутрашњу проверу квалитета стручног рада
- Комисија за усвајање и ревизију процедура Института
Иницирање, организовање и спровођење активности на унапређењу квалитета рада кроз сарадњу са тимовима за унапређење квалитета рада на нивоу радних/организационих јединица Института
Учествовање у истраживању задовољства корисника и запослених, у процени показатеља квалитета рада Института у складу са Правилником о показатељима квалитета здравствене заштите, са циљем предлагања мера за унапређење квалитета рада, праћење примене законских и подзаконских аката и упутстава и правилника из области унапређења квалитета рада у Институту
Спровођење унутрашње провере квалитета стручног рада кроз израду збирних кварталних и годишњих извештаја, као и периодични обилазак служби и одељења
Организовање и координирање пословa из области стручног надзора референтне делатности
Учествовање у научно-истраживачком раду и образовној делатности Института
Организовање, статистичка обрада и техничка подршка стручних скупова у Институту и ван њега, а који су у организацији Института
Спровођење библиотечко-информатичких послова: интернет претраживања, преглед електронске поште, послови превођења и кореспонденције са организацијама, институцијама и удружењима
Пружање лекторске, стилско језичке и техничке помоћи у припреми публикација Института
Праћење и примена закона и прописа који се односе на здравствену документацију и евиденције и друге законе и прописе у области здравства
Прикупљање, анализирање и евалуација здравствено-статистичких података Института на месечном нивоу и израда тромесечних, шестомесечних, деветомесечних и годишњих здравствено-статистичких извештаја Института
Прикупљање, обрада, анализирање и извештавање о збрињавању болесника са ургентним стањима у педијатрији и дечијој хирургији на месечном и годишњем нивоу
Вођење евиденције и достављање пријава оболелих од малигних болести
Имплементирање електронског пословања и вођења медицинске документације у информационом систему у складу са законским прописима, као и организовање и спровођење обуке запослених ангажованих на тим пословима
Свакодневно одржавање и контрола процеса рада информационих система Института, имплементирање нових решења у информационим системима
Контрола рада на прикупљању, уносу, и преносу података о пријему на хоспитализацију и амбулантно-поликлиничким прегледима и услугама, лабораторијским и другим услугама, изради и чувању корисничке документације, заштити података у информационим системима
Обезбеђивање редовног слања индивидуалних извештаја о хоспитализацији из информационог система у електронској форми на портал Института за јавно здравље Србије на месечном нивоу
Организовање и контрола техничког пружања услуга:
интернета, одржавање ЛАН мреже, безбедносног видео надзора; послова везаних за техничко сервисирање, одржавање, и чување рачунарске опреме, администрацију Интернет (WEB) презентације; послове организовања и контроле свих мрежних протока; послове планирања, организовања и контроле нових ресурса; послове архивирања (Back up) података остварених у информационом систему
Организовање рада Архиве медицинске документације Института – вођење медицинске документације, организација, координација и надзор над архивирањем медицинске документације у сарадњи са другим службама Клиника и Правном службом
О историјату Службе
Вишегодишњи директор Института, доктор Вукан Чупић, умногоме је допринео развоју концепта социјализоване и обједињене здравствене заштите мајке и детета. Основе обавезног минимума здравствене заштите жена, деце и омладине из 1965. године, уграђене су у Одлуку и Програм обавезних видова здравствене заштите жена, деце и омладине из 1971. године и представљале су основ за израду стандарда и норматива у овој области.
Захваљјујући овом Програму, наредних 20 година развијана је организована здравствена заштита и диспанзерски метод рада у примарној здравственој заштити жена, деце и омладине.
Институт, прва референтна установа у области здравствене заштите жена и деце организује, координира и учествује у изради Програма у оквиру Уредбе о здравственој заштити жена, деце, школске деце и студената (Службени лист Републике Србије 49/95 ) и иновирању Програма у оквиру Уредбе о националном програму здравствене заштите жена, деце и омладине (Службени гласник Републике Србије 28/09), као и пратећих стручно-методолошких упутстава (1997. и 2010. године). Поменуте уредбе, програми и стручно-методолошка упутства утврдили су садржај, учеснике у реализацији и нумерички и описно дефинисали циљеве и рокове, па су тиме створене претпоставке да се периодично дају оцене остварених резултата и мере ефекти програма, односно спроведених мера.
Служба је организовала рад Републичке стручне комисије за здравствену заштиту жена, деце и омладине са поткомисијама, а њени лекари, специјалисти социјалне медицине, били су у улози секретара Комисије и поткомисија у сарадњи са Министарством здравља Републике Србије.
Служба је, у сарадњи са Уницефом, организовала, координирала и реализовала бројне семинаре за лекаре, медицинске сестре и здравствене сараднике у примарној здравственој заштити и учествовала у публиковању Билтена Института и изради бројних приручника и водича добре праксе, како из области здравствене заштите мајке и детета, тако и из области демографије, репродуктивног здравља и популационе политике.
У сарадњи са другим службама Института, она учествује у организацији последипломске едукације педијатара у оквиру сада већ традиционалних течајева иновације знања „Актуелности у педијатрији“ и других стручних скупова. Такође је у сарадњи са другим службама Института учествовала у организовању Југословенске, а затим Педијатријске школе Србије, првог и другог конгреса педијатара Србије (2010. и 2014.) и бројних других стручних скупова.
Статутом Института из 2005. године, некадашње Одељење за здраствено васпитну и здравствено-превентивну делатност Службе социјалне медицине, у којем је радило 3 психолога, улази у састав Службе за испитивање и лечење неуролошких и мишићних болести, а од новембра 2006. године Одсек за образовање и стручно усавршавање здравствених радника и сарадника заједно са Одсеком за медицинске публикације и информатику са библиотеком постаје Служба за научно-истраживачку и медицинску делатност.
Најзначајније публикације запослених у Служби: