Налазите се на:
Насловна >> Актуелности >> Извештај о другој редовној акредитацијској посети
Током редовне акредитацијске посете утврђено је да су препоруке спољашњих оцењивача усвојене као циљеви унапређења рада установе и предузете мере на њиховом спровођењу према постављеним критеријумима и стандардима.
Рад се одвија у складу са усвојеним процедурама, у континитету се усвајају нове и ревидирају постојеће при чему је у овој области потребно даље истрајати у праћењу њихове примене. Усвојене процедуре могле би бити учињене доступнијим запосленима објављивањем на сајту установе.
Унапређен је поступак у сагледавању унапређења квалитета и безбедности према препорукама, сходно чему су на нивоу организационих јединица сачињени планови за унапређење квалитета. Показатељи се прате и врши се редовно извештавање у чему је потребно истрајати а посебно у анлизирању постојећих планова и праћењу њихове реализације. Документовано је спровођење унутрашње провере квалитета стручног рада.
У протеклих годину дана приступило се имплентацији здравственог информационог система који је делимично спроведен.
У односу на време спољашњег оцењивања унапређен је ниво достигнутих стандарда и критеријума нарочито у сегменту вођења медицинске документације. У погледу остале службене документације уочен је значајан напредак у чему треба истрајати и убудуће. Имајући у виду важност праћења протока документације (када је документ сачињен одн. упућен, коме и када је онај коме је упућен исти примио) ову област је и даље потребно унапређивати и контролисати.
Општи закључак је да је у установи дошло до унапређења примене акредитацијских стандарда/критеријума као и да је и даље присутан позитиван однос према процесу акредитације.
ДРУГА ПОСЕТА:
Друга редовна посета обављена је 24,12.2013.г..
Захваљујући добро припремљеној документацији и сарадњи са руководством и запосленима током редовне посете, планиране активности су остварене по утврђеном распореду упркос чињеници што је један од три члана тима објективно и услед изненадних околности био спречен да у њима учествује.
Током посете уочен је даљи напредак у раду на имплементацији стандарда као и унапређењу оних који су у ранијем периоду већ били имплементирани, а у складу са датим препорукама и Интегрисаним планом унапређења квалитета. Разговор за запосленима који су укључени у рад тимова формираних у фази самооцењивања, али и након ње - оставља утисак јасно дефинисаних активности на основу стеченог искуства као и потпуног и уједначеног разумевања стандарда и критеријума.
У међувремену (између прве и друге редовне посете) сачињен је велики број нових процедура а континуирано се реввидирају претходно усвојене, чиме је листа процедура знатно проширена . Поменути период био је посвећен усвајању процедура из ужих стручних области (али не само њих). Нарочиту похвалу заслужује рад Комисије за усвајање и ревидирање процедура која је креирала поступак предлагања нових (и ревидирање постојећих) процедура на добро осмишљеним обрасцима, усвојила пословник о свом раду и тиме „заокружила“ овај процес. Ослањајући се на сопствене кадровске потенцијале редефинисан је сајт установе и у току су припреме за објављивање усвојених и у тематске целине систематизованих процедура чиме ће исте постати у потпуности доступне свим запосленима.
Ништа мање вредна ( у односу на претходно изречену) – следи похвала за остварену сарадњу између комисије за усвајање и ревизију процедура са комисијом за унутрашњу проверу квалитета стручног рада и обеју ових комисија са комисијом за унапређење квалитета рада. Комисија за унутрашњу проверу квалитета стручног рада континуирано функционише сарађујући са руководиоцима организационих јединица у обављању унутрашњих провера квалитета стручног рада, а добијени резултати чине основу по којој се даље креирају мере на унапређењу квалитета . Поред тога уведени су и перидоични стручни састанци посвећени анализи „случајева“ што се кроз разговор са представницима тимова показало као прихавћен начин рада.
Присутан је напредак у области планова за унапређење квалитета рада на нивоу организационих јединица које су и у претходној години креирале своје планове, уз постепено уједначавање њихове ангажованости у овој области. Службе клиничке подршке у чијем домену рада не постоје прописани одн. обавезни показатељи за праћење квалитета рада - дефинисале су сопствене и прате их.
Имплементација информационог система тече према предвиђеном плану. У моменту посете спољашњих оцењивача окончана је у већини служби. Исказан је неподељен став да је увођењем електронске евиденције побољшано вођење медицинске документације и проток информација од значаја за ток лечења пацијента, али истовремено предочено и присутно додатаног оптерећења запослених паралелним евидентирањем у електронској и папирној форми.
Презентиран је континуиран рад тимова: за стерилизацију и медицински отпад што је резултирало унапређењем рада у овим областима. Према усвојеном плану и стратегији поступања за случај масовних несреће документовано је спровођење практичне обуке запослених у ПП заштити као и спровођење других планираних активности везаних за унапређење из области групе стндарда животне средине. .
Стратешки план и њиме дефинисани циљеви били су предмет разматрања и ревизије од стране руководства у протеклом периоду. Резултат анализе је добро документован. Евалуација резултата рада запослених на годишњем нивоу спорведена је и за 2012-у годину. Осим евалуације задовољства запослених организована је анкета и спроведена процена задовољства корисника услуга. Добијени резултати су задовољавајући.
У складу са постојећим финансијским могућностима које су као и у другим установама недовљне за оставрење свих планираних циљева, предузете су активности према појединим датим препорукама нпр. радови на побољшању наткривенодти улаза у простор ургентне службе ( хируршке и педијатријске). Такође, разматрају се одговарајуће организационо-просторне могућности и реконструисање истих у циљу формирања јединствене службе за пријем и збрињавање ургентних стања.
Општи утисак везан за другу редовну посету је да:
- позитиван однос према акредитацији као процесу који доприноси увођењу вишег нивоа реда и безбедности у радном процесу - и даље је присутан;
- извор позитивног става је и даље у очекивањима руководства и запослених да акредитоване установе буду препознате у систему здравствене заштите као носиоци потврђеног квалитета рада и по том основу остварити одговарајуће предности у односу на неакредитоване здравствене установе.
Референтна документа:
- Извештај спољашњих оцењивача о редовној посети
- План о унапређењу квалитета
- Уговор о акредитацији здравствене установе
Д И Р Е К Т О Р
др Снежана Манић
Београд
14.01.2014.
Текст извештаја можете преузети овде